Monday, July 5, 2010

al-kisahnya RATU IMAN....

2 tahun skrip filem ini berada dalam simpanan tuan director SAW TIONG HIN dan tahun ni baru mejengah berita gembira yang naskah itu akan dibawa ke layar besar. jika tiada aral melintang selepas raya ini bermulalah shooting.


namun beberapa rombakan dibuat untuk memenuhi tuntutan produser dan kononnya kerana perkembangan semasa. Maka dirombaklah menurut kemahuan itu sedari bulan April 2010 bersama gabungan idea dari sang sutradara yang banyak ilmu yang aku perolehi darinya.


maka berubahlah skrip itu menjadi filem muzikal!


aku dan director berkongsi gembira dengan nahu skrip baru ini.


tapi kegembiraan itu hanya seketika, apabila skrip yang telah diolah tak terkira itu diminta olah sekian kalinya. aduhai! apalagi yang tak kena? sedang yang tertulis apa yang mereka hendak.


katanya hanya perubahan sedikit tapi hakikatnya jika dituruti apa yang  mereka mahu akan merubah keseluruhan cerita. itu yang mereka tidak sedar. mujur kelibat tuan director tu yang menyebabkan aku masih bertahan lagi ni.


aku kena melupakan seketika RATU IMAN(working title) sebeum aku membaikpulih benda yang dah pulih ni, dengan memberi penumpuan pada karya yang lain terlebih dahulu.


mengapa?


kerana manusia ini mudah dihiggapi rasa jemu, jumud dan bukannya jenglot tau!




* tangan kanan sebenarnya dah hilang gatalnya....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.