Wednesday, January 6, 2010

nafas 4: HARI NIE GUE CAPEK! tapi happy.....


Selasa - 8 pagi : aku  send email  kat Azahari MIG; revisi skrip filem Petaka Ekor yang dah aku tukar namanya dari Ngangkung, jadi pulak Sakat tapi kemudian ditukar semula pada Nyangkung. Apasal tak leh guna Ngangkung sebab takde dalam kamus.  tapi setahu aku itu dari perkataan orang Banjar. tapi lantak lah, aku bukan orang Dewan Bahasa dan Pustaka.


seawal 9 pagi (selasa), aku dah siap sedia turun ke kajang. pergi jabatan agama. jadi saksi pengakuan bujang kawan aku yg nak kahwin bulan 3 kat indonesia. akad nikahnya nanti kat masjid pondok indah, jogja.  giler jauh jodoh kawan aku ni. itulah yang dinamakan jodoh. siapa dia? ahaks! biarlah rahsia.... ish....bukan taknak hebahkan berita baik ni,  maybe pelakon karismatik ni yang nak gitau sendiri kat umum nanti. hah! kan dah tercakap lak.... dah lah aku rentikan citer kawan aku ni.


pas settle kan urusan dia dalam pukul 11.30, aku dgn Azhar gerak ke Kota Damansara. pi ofis Hijjaz. Dorang nak buat video clip group Hijjaz dan Saujana. katanya nak cuba buat pembaruan dlm video klip nasyid. so aku past kan projek tu kat Azhar. lagipun lama gak aku tak gi jumpa Faizal (abai) dgn Munif. Banyak gak lah hal diborakkan dari jam 12.30 mbawa 3 ptg. yang bestnya, Atie jadi serba salah bila tengok aku. malu katanya. aku faham camtu lah rasanya bila janji dari ke janji tak dapat ditunaikan. berita gembira yg aku dapt lagi, buku ke-2 bakal di pasaran tak lama lagi. alhamdulillah!


dari ofis Hijjaz, aku dan Azhar pergi pulak ke MIG jumpa  Mr.David & Jane. Kat Jane aku bagi 2 skrip telemovie penuh, Mahabbah Qalbi dan Cenderajiwa. aku bagi juga kat dia sinopsis projek khas (bersiri) : Sahmura Dastans dan 13 episode kisah dunia remaja metropolitan. tak tau lah sangkut ker tak. harap-harap semua mengena. Jane dengan aku memang sporting, dia suruh  Mimi tolong buatkan sinopsis, watak dan perwatakan untuk 2 telemovie yang dah siap skrip tu. Thanks Jane & Mimi. kalo nak suruh aku buat benda tu, tahun depan pun belum tentu siap. itulah kelemahan aku. tak reti buat sinopsis. ahaks!
sebelum bla dari MIG aku lepak dengan Azhar kat kedai minum sebaris ofis Mr.David tu, sama2 dengan  bebudak yang jadi crew Mantra ari tu dan Bob Ismail - sang director yg akan membawa karya Nyangkung aku ke layar perak. Thanks bro!. jujurnya idea cerita tu datang dari dia sendiri.


6.30 ptg - aku sampai umah terus lena. maklumlah dari semalamnya aku tak tidor lak.


8,43 mlm - Dakmie datang pulak, pulangkan dvd  tapi tak cukup lah.... kitaorang pi minum jap. sempat gak lah bincang2 pasai muzik. 9.45 mlm dia nak bla, sbb tgh busy job konsert Malam Maulidur Rasul di Teregganu bula 2 ni sama Rabbani. Rabbani? awat dorang tak citer pun dgn aku..... lupa lagi ker? atau sudah dilupakan? huhuhu..... ya allah, kabulkanlah setiap usaha murni aku dan mereka....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.